SUBARU

POVIJEST BRENDA
Od samog početka Subaruova su vozila simbol vrhunskih performansi
u svim vremenskim uvjetima i na svim terenima, zbog čega je Subaru već zarana
stekao vojsku iznimno lojalnih kupaca i poklonika marke.
subaru-1000

Subaru 1000 (1965. – 1972.)
Prvi kompaktni osobni automobil koje je pokretao motor Boxer konfiguracije.

subaru-fav-icon
S prvim proizvedenim automobilom rođeno je ime “Subaru”
koji je japanski naziv za zviježđe Plejade. Šest zvijezda u logotipu
sibmolizira 6 najsjajnijih zvijezda toga zviježđa.
PRVI MODELI

Povijest marke Subaru seže nekoliko desetljeća prije proizvodnje prvog automobila. Sve je počelo davne 1917. godine s Chikuheimom Nakajimom i njegovom tvrtkom za proizvodnju zrakoplova, Aircraft Research Laboratory.

Kompanija je 1932. reorganizirana u Nakajima Aircraft Company te je tijekom Drugoga svjetskog rata bila najveći dobavljač zrakoplova japanskim oružanim snagama. Nakon završetka rata tvrtka je ponovo započela s radom pod imenom Fiy’i Sangyo Co. Ltd., uporno tražeći alternativne mogućnosti iskorištavanja zrakoplovne tehnologije pa su u početku razvijali moto skutere i karoserije za autobuse. Tako su 1946. proizveli prvi prototip skutera ujapanu nazvan Rabbit.

Godine 1950. Fiy’i Sangyo podijeljen je u 12 tvrtki prema području njihova djelovanja. U razdoblju od 1953. do 1955. godine pet tvrtki: Fiy’i Kogyo, Fiy’ijidosha, Omiya Fuji Kogyo, Utsunomiya Shmyo i Tokio Fuji Sangyo spaja se zajedno s Fuji Hemy Industries i nastaje tvrtka kakvu poznajemo danas. Pod imenom Fiy’i Heaxy Industries (FHI) tvrtka se počinje razvijati u pravoga proizvođača automobila.

Prvi automobil stigao je 1954. po kodnim imenom P-1, a poslije nazvan Subaru 1500. Ovaj osobni automobil s monokok karoserijom proizveden je u tek dvadesetak primjeraka, no pružao je odličnu razinu udobnosti i stabilnost. S njim je rođeno ime Subaru koje je zapravo japanski naziv za zviježđe Plejade, pa šest zvijezda u logotipu simbolizira šest najsjajnijih zvijezda toga zviježđa, tj. šest tvrtki ujedinjenih pod imenom PHI .

Nakon modela 1500 u travnju 1957. razvijen je prototip kodnog imena K-10. Kako bi se smanjila težina, osim monokok karoserije, K-10 se koristio tehnologijom prethodno primijenjenom u proizvodnji zrakoplova – glava svake zakovice bila je okrenuta prema dolje. Iduće godine K-10 je postao jedan od
najmanjih automobila svih vremena, Subaru 360.

subaru-360
subaru-360
PREKRETNICA
Subaru 360 uživao je golemu slavu tijekom trinaest godina
proizvodnje te označio prekretnicu u povijesti japanske automobilske industrije
Subaru-Leone

Subaru Leone (1971. – 1994.)
Subaru je ovim modelom prekinuo tradiciju kojom je 4WD bio ograničen na off-road vozila

S korijenima u proizvodnji zrakoplova Subaru je uspješno odgovorio na izazov da ponudi malen, cjenovno pristupačan automobil koji će ponuditi dovoljno prostom za četvero putnika. Ukupne dužine od 2995 mm model Subaru 360 imao je straga smješten zrakom hlađeni dvocilindarski, dvotaktni motor, obujma 356 cm3 i 16 KS. Nazvan ,”Bubamarom”, Subaru 360 uživao je golemu slavu tijekom trinaest godina proizvodnje (do svibnja 1970.) te označio prekretnicu u povijesti japanske automobilske industrije. Nakon dvaju automobila Subaru se odlučio za minikamion Sambar, razvijen na temelju modela Subaru 360. Sambar je debitirao 1961. godine i u usporedbi s drugim minikamionima toga doba, ponudio je najveći teretni prostor. Potkraj godine Sambar se pojavio i u varijanti Light Van kao vozilo namijenjeno za slobodno vrijeme, a ne samo za uporabu u komercijalne svrhe.

Godine 1965. otkriven je Subaru 1000, limuzina s četverim vratima. Bio je to prvi kompaktni osobni automobil tvrtke FHI kojeg je pokretao motor Boxer konfiguracije, zapremine 1000 cm3. Na tržištu se zadržao do 1972. godine.

Šezdesete je obilježio još jedan model, drugi mali putnički automobil Subaru naziva R-2. Uveden u kolovozu 1969. godine R-2 je kao minisedan privukao veliki interes proširivši značenje koncepta miniautomobil.

Početak 1970-ih godina označio je dolazak novog modela. Subaru Leone u coupé izvedbi svoj je debi imao u lipnju 1971. godine, a već iduće godine predstavljen je i Leone 4WD karavan. Bio je to prvi put da je pogon na sva četiri kotača (4WD) ušao u masovnu proizvodnju za obične putničke modele.

Sedamdesete su predstavile i nasljednika modela R-2 — Subaru Rex. Pokrenut 1972. Rex je bio hit zahvaljujući kombinaciji mladenačkog dizajna, vrhunske upravljivosti, stabilnosti vozila, udobnosti vožnje i potrošnje goriva. U osamdesetima su uslijedile nove generacije Rexa – 1981. druga generacija i 1986. treća generacija s kojom je kombi izvedba Rexa dobila ime Viki. Subaru Rex proizvodio se do 1992. godine.

RAZVOJ TEHNOLOGIJE
Šezdesete godine obilježene su mnoštvom modela
i razvojem tehnologije  koje je i danas prisutna u modernim automobilima
subaru-model-1000

Subaru 1000 (1965. - 1972.)

Prvi kompaktni osobni automobil kojeg je pokretao motor Boxer konfiguracije
subaru-r2

Subaru R-2 (1969.)

Dizajniran za novo doba, bio je projektiran za eru autocesta, a zbog izvrsne ravnoteže bio je pogodan i za zahtjevnije autoceste.
subaru-rex

Subaru Rex (1972. - 1992.)

Nasljednik modela R-2 bio je hit zahvaljujući mladenačkom dizajnu, stabilnosti, udobnosti i smanjenoj potrošnji.
BOXER MOTOR

Srce svakog Subaruova automobila jest Boxer motor uveden davne 1966. godine s modelom Subaru 1000. Bio je to početak revolucije jer je od tada pa sve do danas svaki Subaruov model, osim pojedinih mini automobila za japansko tržište, opremljen ovim pogonskim strojem.

Horizontalno postavljen motor s nasuprotno usporedno položenim klipovima smješten je nisko u vozilu kako bi se postiglo što niže težište i što bliže središtu samog vozila. Na taj se način maksimalno iskorištavaju sva njegova obilježja.

Godine 2007. uveden je prvi svjetski komercijalni Boxer dizelski motor koji je osigurao manju potrošnju goriva, ali i dalje zadržao sportski duh. Boxer motor danas je jedna od ključnih komponenti Subaruova prepoznatljivog simetričnog pogona na sva četiri kotača (AWD), a njihova sinergija ključ je vrhunskih performansi svakog Subaruova vozila.

AWD, SINDROM ZA SUBARU

Do 1972. godine pogon na sva četiri kotača bio je rezerviran isključivo za off-road vozila, no u rujnu te godine Subaru piše novu stranicu povijesti uvođenjem modela Subaru Leone 4WD Estate Van. Opremljen novom tehnologijom pogonskoga sklopa model Leone postao je prvo putničko vozilo s pogonom na sva četiri kotača uvedeno na svjetsko tržište.

Simetričan pogon na sva četiri kotača (Symmetn’cal AWD) sustav je koji jamči najbolju moguću stabilnost, sigurnost i vozna svojstva. Sastoji se od uzdužno postavljenog Subaruova Boxer motora s vodoravno suprotstavljenim klipovima i simetrično dizajniranoga pogonskog sklopa 4WD. Do danas je Subaru proizveo više od 15 milijuna vozila opremljenih takvim poznatim simetričnim pogonom na sva četiri kotača.

MODERNI BRAND
Potkraj 80-ih godina 20. stoljeća Subaru plasira na tržište novu uspješnicu,
model Legacy. Izrađena kako bi zasjela na tron svjetskog tržišta, limuzina Legacy odmah je
ispunila očekivanja i pokazala put daljnje evolucije marke
subaru-legacy

Subaru Legacy

Do ranih 80-ih godina 20. stoljeća Subaru je izgradio reputaciju proizvođača ekonomičnih i praktičnih automobila spremnih da se suoče i s najgorim vremenskim uvjetima koje majka priroda može prirediti. Dvije stvari po kojima Subaru nije bio poznat bile su stil i suvremena tehnologija, no u 80-im godinama 20. stoljeća i to se promijenilo.

U veljači 1984. pokrenut je Subaru Justy. Naziv proizlazi iz engleske riječi “samo”, implicirajući kako je riječ o automobilu koji je “pravilan”, “savršen, “idealan”. Model Justy iz 1987. karakterizira prvi svjetski elektronički kontrolirani kontinuirani varijabilni prijenos nazvan Subaru ECVT.

U siječnju 1985. godine FHI je na sajmu u Detroitu predstavio Subaru XT. Bio je to prvi put da jedan model prvo pokrenut na inozemnom tržištu, a tek onda u Japanu.

U Japanu je pokrenut u lipnju 1985. pod imenom Alcyone prema najsjajnijoj zvijezdi u zviježđu Plejade. Zbog svog klinastog oblika i potpuno zaobljenih linija Alcyone je ušao u povijest od 0,29 CD (koeficijent otpora).

U veljači 1989. otkriven je prvi dvolitreni Subaru, model Legacy. Legacy je utjelovio tradicionalne Subaru tehnologije i potpuno novi dizajn uz visokokvalitetnu izvedbu vožnje. Do danas je Legacy doživio šest generacija.

Tijekom devedesetih godina Subaru je punio stranice trkaće povijesti s Legacyem i novim modelom Impreza uvedenim 1992.godine. U 1990.-ima lansirani su još Vivio (1992.), Forester (1997.) i Pleo (1998.)

SUBARU DANAS
Subaru danas bilježi više od 20 milijuna prodanih
automobila i to od malenih pa do većih i snažnijih modela.
subaru-wrx-sti-dizajn

Subaru WRX STI (2017.)
Automobil s rally pedigreom, novi WRX STI inovacija je u tehnologiji i stilu.

Današnju gamu vozila čini nadahnuta kombinacija sigurnosti, performansi, pouzdanosti i avanturističkog duha: Subaru XV, Forester, Outback, Levorg, WRX STI, Subaru BRZ. Godina 2017. donijet će nekoliko ažuriranih izvedbi i novu generaciju modela Subaru XV. Novost je još brži i zabavniji sportski coupé Subaru BRZ. Ažuriranje je provedeno na svim područjima, od eksterijera i interijera do pogona, ovjesa i sigurnosti. Prednji je kraj unaprijeđen te je sada još širi i niži, a izgled je dodatno upotpunjen hill-LED svjetlima, prvima takvima za Subaru. Srce je pogonskog sustava još snažniji 2-litreni Boxer motor koji sada isporučuje ukupno 205 KS.

Obnovljena je i sportska legenda Subaru WRX STI koja uz mnoštvo malih promjena donosi novu snagu i preciznost koje ovaj automobil čine jedinstvenim u svojoj kategoriji. WRX (World Rally eXperimentaI) sam je po sebi automobil visokih performansi, ali, kada se tomu dodaju magična slova STI (Subaru Tecnica International), rezultat j e najsnažnije vozilo u gami čiji su sustavi prilagođeni za maksimalne performanse. Tajna iznimnih performansi WRX STI-ja krije se ispod poklopca motora – 2,5-litarski Boxer motor razvija snagu od 300 KS i 407 Nm okretnog momenta, što omogućuje munjevito ubrzanje.

POGLED U BUDUĆNOST
subaru-xv-rijeka

Subaru XV (2017.)
Novi Subaru XV nudi zanimljivu mješavinu sportskog duha i robusnosti

Ova je godina rezervirana i za novu, drugu generaciju modela Subaru XV. Najmanji Subaruov model, najnoviji XV ne odstupa previše od studijske izvedbe XV Concepta te je kao istinski urbani crossover spreman na sve izazove. Potkraj 2016. godine u hrvatske prodajne salone stigla je i nova modelna izvedba za Subaru Levorg.

Posljednja izvedba ovoga nesvakidašnjeg karavana savršeno kombinira dva različita obilježja – sportske performanse i svestranost karavana, i to zahvaljujući 1,6-litarskom benzinskom Boxer turbomotoru od 170 KS u kombinaciji sa simetričnim AWD pogonom i stalnim varijabilnim prijenosom Lineartronic CVT.

Vođen sloganom “Confidence in Motion”, Subaru ide ususret budućnosti i novim izazovima nastavljajući brusiti jedinstvene tehnološke inovacije koje će kupcima pružiti užitak i bezbrižnost vožnje.